Szpachle poliestrowe

Podczas obróbki różnego rodzaju elementów z metalu czy tworzywa sztucznego często możemy spotkać nierówności czy ubytki w formie. Aby zapewnić odpowiednia jakość gotowego, polakierowanego produktu, niezbędne jest wypełnienie tych nierówności. W tym celu wykorzystywana jest szpachla poliestrowa, dostępna w kilku wariantach – lekkim, uniwersalnym, tradycyjnym, wzmocnionym oraz przeznaczonym do tworzyw sztucznych. Oferowane przez naszą firmę akcesoria gwarantują najprostszą oraz najbezpieczniejszą aplikację w każdych warunkach.

 
Szpachla lekka
05331 Multilight 
Szpachla poliestrowa wszechstronnego zastosowania o niskim ciężarze właściwym i wysokiej sile wypełniania.
Zastosowanie: do wyrównywania dużych niedoskonałości na stali lub ocynkowanych blachach stalowych stosowanych w naprawach samochodów.
 
Szpachla uniwersalna
04380 Polydur Zinc 
Uniwersalna szpachla poliestrowa, o średnim uziarnieniu i bardzo wysokiej sile wypełniania.
Zastosowanie: do wypełniania głębokich nierówności w elementach ze stali  i  stali ocynkowanej; w naprawach karoserii samochodowych, pojazdów użytkowych oraz w zastosowaniach przemysłowych.
 
Szpachla tradycyjna
04461 Polydur Cart
Szpachla poliestrowa o bardzo wysokiej sile wypełniania.
Zastosowanie: do wypełniania znacznych nierówności przy naprawach karoserii samochodowych i w zastosowaniach przemysłowych.
 
04462 Polydur Fast
Ekonomiczna, tradycyjna szpachla poliestrowa
 
Szpachla do tworzyw sztucznych
04465 Polydur Plastic 
Szpachla poliestrowa w kolorze ciemno szarym do napraw elementów z tworzyw sztucznych w samochodach
i pojazdach użytkowych.
Zastosowanie: do wypełniania niewielkich uszkodzeń i zadrapań w tworzywach sztucznych.
 
Szpachla wzmocniona
05537 Polydur Spat-o-Fiber Fine
Szpachla poliestrowa wzmocniona włóknem szklanym.
Zastosowanie: do wypełniania ubytków i znacznych niedoskonałości w panelach nadwozia oraz do napraw powierzchni z włókna szklanego.



Czy wiesz, że...

Dwuskładnikowy lakier bezbarwny UHS (VOC < 350 g/l) bardzo szybkoschnący (technologia „Air Tech”), dostępny w zestawie A+B Tym lakierem naprawiamy np. lampy samochodowe z tworzywa PC.
wymaga pełnego przesycenia jej warstwą gruntującą. Na tak zaimpregnowanym podłożu można aplikować następne warstwy podkładów baz i lakierów nawierzchniowych.
są efektem ucieczki rozcieńczalnika z głębszych warstw nałożonego produktu. Może to być w przyszłości źródłem innych kłopotów, jak choćby utrata przyczepności do warstw poprzednich i następnych.
Zbyt mała ilość rozcieńczalnika nie zapewni właściwej lepkości mieszanki a co za tym idzie niewystarczające zwilżenie powierzchni, od której zależy przyczepność utwardzonej powłoki.
na tworzywach sztucznych może być spowodowane miejscowym przegrzaniem tworzywa w czasie wytwarzania elementu plastikowego.
na elementach metalowych, warstwy farby na tworzywach sztucznych w skutek ich znacznie niższej przewodności cieplnej utwardzają się łatwo w warstwie zewnętrznej, zwłaszcza w przypadku ogrzewania przedmiotu zaraz po aplikacji powłoki.
Zwiększa usieciowanie powłoki ponad zaprojektowane wartości co doprowadza do wzrostu jej szczelności ponad założony poziom lub w zbyt krótkim czasie.
Określa jak długo przygotowana partia materiału po zmieszaniu z utwardzaczem nadaje się do aplikacji.
Tecnogrip kolorze czarnym i innych ciemnych barwach absorbuje całe promieniowanie słoneczne
Pigmenty systemu LECHSYS nie sedymentują szybko (nie opadają na dno), dlatego trzeba je mieszać regularnie ale krótko.
Dobarwianie kolorów (zwłaszcza białych) pigmentami bardzo skondensowanymi może być niedostatecznie precyzyjne w odmierzaniu.
Syntolack a ogólnie wszystkie farby syntetyczne schnące na powietrzu mogą być utwardzane poprzez dodatek 10-20% 29344 ISOLACK INDURITORE.
Sam binder z utwardzaczem może być stosowany jako lakier bezbarwny o bezpośredniej przyczepności.
Lechsys w najczęściej stosowanych rodzajach farb umożliwia wybór stopnia połysku powłoki. Bindery danej grupy są mieszalne ze sobą i w ten sposób możliwym jest regulowanie połysku.